FAQ'S
Wilt u iets weten? Kijk hier of uw vraag er tussen staat. Is dit niet het geval stel dan uw vraag middels het contactformulier, dan ontvangt u zo spoedig mogelijk antwoord.
Hoe gaan jullie om met Corona?
Wij houden ons aan de regels van het RIWM. Wij verzoeken u vriendelijk om een afspraak te maken als u onze winkel wenst te bezoeken. Ook als u alleen maar wilt kijken, bent u van harte welkom! Een bezoek aan de winkel is geheel VRIJBLIJVEND, dus geen aankoop verplichting.
Voor uw en onze veiligheid verzoeken wij u een mondkapje te dragen en alleen te komen als u geen klachten heeft.
Kan ik de stof eerst bekijken?
Wilt u de stof eerst zien? Dan kunt u hiervoor terecht in onze winkel. Deze bevindt zich aan de Heerbaan 228 te Millingen aan de Rijn en is iedere woensdag en zaterdag geopend van 10.00 uur tot 16.00 uur. Indien de winkel onverhoopt gesloten is, wordt dat hier vermeld en op onze Facebookpagina. Ook kunt u tussentijds, na een telefonische afspraak (06-45877863), langs komen. U kunt bij ons pinnen.
Hoe werkt het bestellen per 25 cm?
De stoffen en meterwaren koopt u per 25 cm. Als u 150 cm wilt bestellen klikt u op "+meer informatie" en in het volgende scherm
kiest u bij aantal 6. Uiteraard wordt het artikel wel aan één stuk geleverd.
Wat als het artikel (bijna) op is?
Als u bijv 2 meter van een stof wenst en u kiest bij aantal 8, maar de aantallen springen steeds terug naar 6, betekent dit dat van dit product nog maar 150 cm beschikbaar is. Neem contact met ons op als u dat product toch graag wilt. Soms is er toch meer voorraad als dat wat wordt aangegeven.
Kan ik bestelde stof terugsturen?
U kunt meterwaren (dus stof, band, elastiek ed) alleen terugsturen indien het een fabricagefout betreft of een fout van ons.
Als blijkt dat de kleur tegenvalt of het motief niet goed is, is dit niet mogelijk. Wij bieden u de mogelijkheid om in geval van twijfel gebruik te maken van onze service om proeflapjes aan te vragen. Zie ook onze algemene voorwaarden.
Wat zijn de verzendkosten voor Nederland?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de producten en de vervoerder.
Voor stoffen en fournituren die door hun volume niet door de brievenbus passen, berekenen wij € 6,50, vervoerder postnl.
Kiest u voor DPD afhaalpunt dan zijn de kosten € 4,50.
Voor kleine fournituren, (band, een klosje garen of een rits) rekenen wij € 3,00.
Bij een bestelling hoger dan € 50,- betaalt u geen verzendkosten, m.u.v. acties.
Leveren jullie ook aan België en Duitsland?
Ja, leveringen aan België en Duitsland zijn ook mogelijk. De verzendkosten hiervoor zijn per DPD afhaalpunt (voordeligste optie) €9,50.
Voor brievenbuszendingen is dit € 6,50. Hier geldt het franco bedrag van € 60,-.
Is er een fysieke winkel?
Ja. Deze is gevestigd aan de Heerbaan 228, Millingen aan de Rijn en geopend op woensdag en zaterdag van 10.00-16.00 uur of na telefonische afspraak. Bij onverhoopte sluiting vermelden wij dit op de site en op onze facebookpagina.
Hoe weet ik of er voldoende voorraad is?
U kunt nooit meer bestellen dan de hoogte van de voorraad. Het systeem zal de aantallen terugzetten naar het maximale.
Voorbeeld: u wilt 5 klosjes zwart garen bestellen en de voorraad is 3. Het systeem geeft dan 3 aan. Dit kunt u ook niet wijzigen.
Mocht er onverhoopt toch minder zijn dan dat de voorraad aangeeft, dan nemen wij contact met u op.
Kan ik teveel bestelde meterwaren terugsturen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Twijfelt u aan de hoeveelheid benodigde stof, stuur dan een mail met een beschrijving van het kledingstuk dat u wenst te maken en de maat. Zie ook onze algemene voorwaarden.
Hoeveel is de minimale afname?
Tenzij anders vermeld is de minimale besteleenheid voor meterwaren 25 cm. Voor alle overige producten is de afname per stuk.
Is er een minimaal bestel bedrag?
Nee, er geldt geen minimum bedrag voor uw bestelling.
Hoe kan ik betalen?
Betalen is mogelijk door gebruik te maken van Ideal. Hiermee heeft u de bestelling het snelst in huis.
Ook kunt u het bedrag zelf overmaken. Indien u hier voor kiest, wordt de bestelling pas verzonden als het geld op onze bankrekening is bijgeschreven. Als wij na 3 dagen nog geen betaling hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.
Indien u de bestelling komt ophalen, kunt u contant betalen of pinnen.
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat nu?
Indien u onverhoopt de bestelling na 2 werkdagen niet heeft ontvangen verzoeken wij u DIRECT telefonisch contact met ons op te nemen, zodat we samen kunnen zoeken naar een oplossing.